Přinášíme doporučení a postřehy opřené o naše dlouholeté zkušenosti se všemi druhy helem.
Otevřené/skútrové
- Klasické skútrové helmy bez bradové ochrany
- Ideální na skútry příp. choppery a stroje s nižší konstrukční rychlostí
- Splňují bezpečnostní prvky, ale k charakteru skořepiny nejsou úplně ideální na rychlou jízdu
Výklopné
- Helmy s výklopnou bradovou částí pro snadnější manipulaci s helmou
- Momentálně nejrozšířenější typ mezi jezdci z důvodu snadného nandavání a sundavání a usnadněné komunikace
- Má to však i proti – helma je těžší, hlučnější (díky výklopnému mechanismu a oddělené bradové části) oproti helmě integrální
Integrální
- Klasické silniční helmy
- Nelze otevřít bradovou část
- Nejméně hlučné helmy a z hlediska aerodynamiky by měly být nejhodnější pro vysoké rychlosti
Překlopné
- Helmy s výklopnou bradovou částí, kterou lze překlopit až do zadní části helmy
- S touto helmou lze jet také v překlopené poloze
- Vhodná na univerzální využití – při nižší jízdě jedete v otevřené helmě, při vyšší helmu zavřete
- Roste na oblíbenosti a dostává se do popředí v prodejích
- Vhodná pro všechny druhy motocyklů – od skútru po endura
Enduro
- Helmy tvářící se jako motokrosové, ale mají plexi štít zabraňující zašpinění a vniknutí do obličeje
- Úplně přesně nevíme, kam tyto helmy zařadit
Krosové
- Tyto helmy jsou určeny pro offroad, ale potkáváme je běžně i na silnicích
- U těchto helem není součástí plexi a vždy se jezdí v motokrosových brýlích, které zajišťují bezpečnost pro vaše oči
- Poznávacím znakem jsou také dlouhé kšilty, které mají za úkol při startu závodu a jízdě zabránit vniknutí bahna, kamení, pokud nejste hned po startu první, kontaktu s obličejem.
Veškeré helmy by měly mít homologační štítky, které zajišťují kvalitu materiálu a splněné bezpečnosti zkoušky (crash testy). Bez těchto štítku nedoporučujeme helmy kupovat, natož používat.