Jaké jsou druhy helem?

Přinášíme doporučení a postřehy opřené o naše dlouholeté zkušenosti se všemi druhy helem.

Otevřené/skútrové

  • Klasické skútrové helmy bez bradové ochrany
  • Ideální na skútry příp. choppery a stroje s nižší konstrukční rychlostí
  • Splňují bezpečnostní prvky, ale k charakteru skořepiny nejsou úplně ideální na rychlou jízdu

Výklopné

  • Helmy s výklopnou bradovou částí pro snadnější manipulaci s helmou
  • Momentálně nejrozšířenější typ mezi jezdci z důvodu snadného nandavání a sundavání a usnadněné komunikace
  • Má to však i proti – helma je těžší, hlučnější (díky výklopnému mechanismu a oddělené bradové části) oproti helmě integrální

Integrální

  • Klasické silniční helmy
  • Nelze otevřít bradovou část
  • Nejméně hlučné helmy a z hlediska aerodynamiky by měly být nejhodnější pro vysoké rychlosti

Překlopné

  • Helmy s výklopnou bradovou částí, kterou lze překlopit až do zadní části helmy
  • S touto helmou lze jet také v překlopené poloze
  • Vhodná na univerzální využití – při nižší jízdě jedete v otevřené helmě, při vyšší helmu zavřete
  • Roste na oblíbenosti a dostává se do popředí v prodejích
  • Vhodná pro všechny druhy motocyklů – od skútru po endura

Enduro

  • Helmy tvářící se jako motokrosové, ale mají plexi štít zabraňující zašpinění a vniknutí do obličeje
  • Úplně přesně nevíme, kam tyto helmy zařadit

Krosové

  • Tyto helmy jsou určeny pro offroad, ale potkáváme je běžně i na silnicích
  • U těchto helem není součástí plexi a vždy se jezdí v motokrosových brýlích, které zajišťují bezpečnost pro vaše oči
  • Poznávacím znakem jsou také dlouhé kšilty, které mají za úkol při startu závodu a jízdě zabránit vniknutí bahna, kamení, pokud nejste hned po startu první, kontaktu s obličejem.

Veškeré helmy by měly mít homologační štítky, které zajišťují kvalitu materiálu a splněné bezpečnosti zkoušky (crash testy). Bez těchto štítku nedoporučujeme helmy kupovat, natož používat.